13 Şubat 2011 Pazar

Bir limonlu kek hikayesi

Blogu hazırladım, facebook ve twitter sayfalarımı da hazırladım (kendimce) diyerek derin bir nefes aldım. İşsiz hayatımın güzel yardımcıları diye sanal olarak seviyordum sayfaları. “Bu kadar internet gezintisi bana yetti.” diye düşünüp annemi ve babamı da güzel bir cumartesi öğleden sonrası için kapının önüne koymuştum.
Planlarım dahilinde film izlemek ve dinlenmek vardı. Biliyorum biliyorum, film izlerken de dinleniriz aslında, ama sessiz bir ortamda, izlenen filmin büyüsüne kapılıp dinlenmek keyfi başkadır, kanımca. Bu hayallere dalmış dakikalarımda, güzide evimizin çeşitli noktalarından gelen telefon sesleri ile kendime geldim.
Annem “akşama misafirimiz olabilir, bir kek falan yapsan”, buyurdu. Telefonu kapatıp mutfağa koştum. Limonlu ve damla sakızlı bir kek yaptım. 

Nasıl yapıldığına dair lafları sıralamadan önce kullanılması gereken malzemeler var elbette. İlk malzeme, evet her şeyden önce gelen ilk malzeme: müzik.
“The Definitive Simon and Garfunkel” en güzel Simon and Garfunkel şarkılarının buluştuğu albümdür.

Kafalar karışmasın, tarif sağlıklı olsun diye, sırf sizi düşündüğüm için işte malzeme listesi tüm ihtişamıyla karşınızda.
Tüm evi iştahınızı gıdıklayan kokusuyla dolduracak bu kek için:
    - 1 adet limonun kabuğu -rendelenmiş
    - ¾ su bardağı limon suyu
    - ¼ su bardağı süt
    - 4 yumurta -lütfen oda sıcaklığında
    - 2,5 su bardağı un -elersek harika olur
    - 1 - 1,5 su bardağı şeker
    - 1 çay kaşığı toz damla sakızı -yoksa damla sakızı reçeli de olur, yeter ki siz üzülmeyin
    - 1 paket kabartma tozu
    - 1 paket vanilya
    - yarım su bardağı sıvı yağ – fındık yağı mükemmel olur mesela

Bu birbirinden harika malzemeler nasıl birleşecek, bu kek nasıl ortaya çıkacak diyorsanız yapım aşamasını da hiçbir detayı atlamadan sizlere armağan ediyorum.

Yumurta ve şekeri birbiriyle ölümsüz bir şekilde birleşene kadar, neredeyse bembeyaz olana kadar çırpalım.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyelim. Malzemeler birbirini kabullenene kadar onları da çırpalım. Sonra beraberliğe yeni bir aktör olarak yağı ekleyip çırpmaya devam edelim. Çırpma işlemlerinin arasında bir boşluk yaratıp fırını 175 dereceye ayarlarsanız mutluluk size bir adım daha yaklaşmış olur, söylemedi demeyin!
Limon suyunun üstüne korkmadan sütü ekleyen kişiler aynı korkusuzlukla o karışımı hamurun içine dökerek çırpmaya devam etsinler hemen ardından damla sakızı ve limon kabuğu da kek hamuru içindeki yerini bulsun. 
Şöyle bir hal alıyor fırına girmeden hemen önce
Zaten kokuyu almaya başlamışsınızdır. Korkmadan kaşıkla veya işaret parmağınızla hamurdan ufak bir parça tadın. Fırından çıkacak muhteşem kekin habercisi tat ile tanışın.

Önceden sizi uyardığım gibi ısıttığınız fırına keki emanet edin. 40 – 45 dakika kadar hayallere dalın. 
Sonrasını ben tarif edemem zaten. 


Afiyet, bal, şeker...

Önemli!: Bu kek hayallerinizdeki kadar kabarmayabilir. Bana ve kendinize kızmayın sakın. Her kek kabararak kendini ispatlamak zorunda değil. Tıpkı pek çok insanın sevdiği mesleği yapamadığı  gibi.

2 yorum:

  1. Şahane gözüküyor..Sanırım bugün bu tarifi deneyeceğimm (: teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. bu arada blog / yorum ayarlarından yorumlarını filtreleyebilir - önce senin onayından geçmesini istersen - ve kelime doğrulama işini kaldırabilirsin :) Daha kullanışlı olur ;) aklında bulunsun (:

    YanıtlaSil