16 Şubat 2011 Çarşamba

Kurabiye, 'damla sakızı'na misafirliğe gider...

Dün klavyeye almış olduğum salı ve dizi içerikli yazının sonunda belirtmiştim. “Hazır olun ağalar beyler, damla sakızlı kurabiye yapacağız”, demiştim. Yaptım. Enfes oldu kanımca.



Uzatmıyorum günün her anı yenebilecek bir atıştırmalıktan öte olması gerektiğini düşündüğüm damla sakızlı kurabiyenin tarifi için elimizde olması gerekenleri sıralıyorum.

  • 150 gram margarin -tuzsuz tereyağı bulabilen varsa onu kullansın
  • 1 su bardağı toz şeker
  • ½ çay bardağı sıvı yağ –fındık yağı bu kurabiyenin prensi olabilir
  • 1 çay kaşığı toz damla sakızı –dövülmüş de olabilir, bana şiddet içerikli geldi dövülmüş sözü
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya -şekerli vanilin de diyorlar
  • 4 su bardağı un -elenince harika olduğunu söylememe gerek yok sanırım
  • 2 adet yumurta –sarılarını ve beyazlarını birbirinden ebediyen ayıracağız

Ayırma, eleme hazırlama safhalarından sonra ise şöyle bir yapım senaryosu var:

Yumurta sarıları, toz şeker, margarin ve sıvı yağ birbirini kabullenene kadar karıştırılıyor. Ardından damla sakızı, un, kabartma tozu ve vanilya ekleniyor. 
Yoğurmak için iyi günümdeyim diyenler ve bu kurabiyeyi yapmak isteyenler için her neye ve kime kızdıysak, o aşamaya gelmenin tam zamanı. Yoğurabildiğiniz kadar yoğurun. 
Bir ara verip fırını ısıtmayı unutmayın. Sonrasında ise ister ellerinizle ister kalıpla şekil vererek tepsiye yerleştirme aşaması var. Yumurta sarılarına ne mi oldu? Tepsiye dizim dizim dizilen kurabiyelerin üstüne, yepyeni bir çarşafı serer gibi, sürüldü. Fırında yerini bulan kurabiyeler üstü pembeleşinceye kadar oradalar. 
Damakta lezzet olmak için hazırlar.

Afiyet, bal, şeker...

1 yorum: